Mobillogga 4 vit meny

Våra utbildningar

Friskvårdskinesiolog
Allergi, näring, detox

Friskvårdskinesiologin består av två fristående kurser. Du kan välja en av dem eller båda och det spelar ingen roll i vilken ordning du går dem. Kurserna passar både dig som är terapeut och dig som vill hjälpa nära och kära.

Allergi och näring
I den här kursen lär du dig att testa om det finns näringsobalanser, samt om det förekommer överkänslighet mot något födoämne eller kosttillskott. Du lär dig också att testa vilka näringstillskott som lämpar sig bäst för den specifika individens brister.

Detox/avgiftning
I den här kursen lär du dig att testa vilka organ som är i behov av utrensning (detox), samt vilka utrensningspreparat som lämpar sig bäst för det specifika organet hos just den här personen.

MSTR® Ärrvävnadsbehandling
McLoughlin Scar Tissue Release

Obehandade ärr kan minska effekten av andra behandlingsmetoder.  De kan hindra cirkulation och nervimpulser, påverka rörligheten negativt, samt orsaka smärta, klåda, domningar, känselbortfall, muskelsvaghet, energibrist  m.m.
Några minuters behandling är oftast allt som behövs för att få tydliga resultat.

OrtoAku

OrtoAku är en kombination av ortobionomi, kinesiologi och öronakupunktur (utan nålar).
Med kinesiologin testar man snabbt fram vilken besvärspunkt i ryggrad, muskel eller led som behöver prioriteras.
Sedan behandlar man med OrtoAku i ca 30-60 sekunder. Många gånger känner klienten omgående effekt.

5 sammankomster som löper under ca 1 år, där du lär dig tester och åtgärder utefter det biopatiska helhetstänket.
En utbildning för dig som vill hjälpa människor på ett djupare plan.

Du lär dig att hitta frekvensstörningar kopplade till näringsbrister, virus, bakterier, parasiter, svamp, mögel, tungmetaller, kemikalier, födoämnen, strålning, allergier känslor m.m,  samt var i kroppen respektive obalans finns.

Du lär dig testa  vilken typ av terapi som passar varje obalans bäst, t ex örter, vitaminer, mineraler, probiotika, homeopati, blomsterdroppar, enzymer, behandling av öronpunkter m.m.

Efter den här utbildningen  finns också  möjlighet att läsa vidare till Biopat.

Vill du har mer information än vad hemsidan ger är du varmt välkommen att maila eller ringa!

info@biopatiskkinesiologi.se